Verhuizen kan behoorlijk stressvol zijn vanwege hoe ontmoedigend alle taken zijn die je moet doen. Dit geldt vooral als je ze allemaal tegelijk probeert te doen. Daarom is het belangrijk om het een na het ander te doen. Sommige mensen kiezen ervoor om een verhuisbedrijf zoals Bravo Verhuizingen in te huren, maar anderen willen misschien alles zelf doen.
Pak de belangrijkste dingen als laatste in
Je moet meer inpakken naarmate je verhuizing dichterbij komt. Je moet dit doen totdat alles wat je nog in moet pakken, de dingen zijn die je dagelijks gebruikt. Bijvoorbeeld de spullen die je het meest gebruikt in je keuken en badkamer, zoals potten en pannen. Verpak ze indien mogelijk allemaal in een of twee dozen. Op deze manier kun je ervoor zorgen dat alles wat je nodig hebt bij elkaar is ingepakt en klaar is voor gebruik. Het idee is om alvast tijd te besteden aan het inpakken van goederen die zelden worden gebruikt, zodat je minder items hoeft in te pakken wanneer de verhuisdag nadert. Verhuizen is moeilijk omdat je tot aan de verhuizing spullen nodig hebt, dus het is het beste om de dingen die je niet zo vaak gebruikt eerst in te pakken.
Label je dozen duidelijk
Het is een goed idee om dingen in te pakken op basis van de kamers waartoe ze behoren en alles duidelijk te labelen. Je kunt je organisatiestrategie echter opvoeren door snel te inventariseren wat er in elke doos zit en dit erop te noteren. Het kan soms wat tijd kosten om alles uit te pakken als je naar één ding op zoek bent. Daarom is het belangrijk om te schrijven wat er in de doos zit door ze een label te geven. Je kunt bijvoorbeeld “keuken” schrijven op een doos die is gevuld met een aantal dingen die met de keuken te maken hebben. Je kunt dan beginnen op te schrijven wat er daadwerkelijk in zit. Dit kunnen keukengerei, spatels, kleine apparaten, theedoeken, enz. zijn. Alles vinden wat je nodig hebt, wordt eenvoudig als je dozen nauwkeurig zijn geëtiketteerd. Dit bespaart je tijd en vermindert stress tijdens die cruciale eerste paar dagen en weken van aanpassen aan je nieuwe omgeving.
Pak de spullen uit elke kamer afzonderlijk in
Het kan verleidelijk zijn om alles in één doos te proppen, vooral als je je energiek voelt. Dat is echter een totale vergissing. Je moet een paar weken van tevoren beginnen met het inpakken van slechts één kamer per keer. Je moet beginnen met het opbergen van dingen die niet vaak worden gebruikt. Bijvoorbeeld de reservehanddoeken en een voorraad toiletspullen in de badkamer of boeken op de plank in de woonkamer. Als je het te druk hebt, kun je daar een specifiek schema voor instellen. Op maandag kun je de spullen in je badkamer inpakken. Dinsdag mag je verhuizen naar de woonkamer om daar alles in te pakken. Als je denkt dat het te veel is, zoek dan nu een professioneel verhuisbedrijf om al het werk voor je te doen!